Moj put ka Mladim liderima bio je poprilično krivudav, lagala bih kada bih rekla da sam ceo život sanjala da budem primljena baš u ovaj program. Moji snovi vodili su me na potpuno drugu stranu – da budem preciznija, vodili su me u inostranstvo.
Bila sam sveži apsolvent kada sam krenula da prikupljam svu potrebnu dokumentaciju za master studije u Španiji, čvrsto ubeđena da je to prava odluka za mene. Uveliko sam učila jezik, redovno davala ispite, a prilika za posao u Srbiji, kako su mi svi tada govorili, u svakom slučaju nije bilo mnogo. Dobila bih studentsku vizu, upisala studije koje me istinski interesuju i, vremenom, naišla na neku ponudu koja bi mi pružila mogućnost nekog lepšeg života, na drugom kraju južne Evrope.
,,Sve imam isplanirano, genijalno“, mislila sam u sebi. Međutim, kako to obično biva kada pomisliš da si nešto definitivno odlučio, život mi se nasmejao u lice i rekao ,,Razmisli još jednom“. 🤔

Ionako me neće primiti

Na Zelenom vencu spazila sam bilbord sa ogromnim natpisom, najupadljivijim koji sam ikada videla. Idi preko Brankovog. Dopao mi se, volim sve što je sa ove strane Brankovog, kao i svaka Novobeograđanka, ali ostatku njegovog sadržaja još uvek nisam pridala veliku važnost.

Nekoliko dana kasnije, istu reklamu videla sam na Instagram profilu drugarice sa fakulteta, Mlade liderke XI generacije. Pa kod još jedne, pa kod Starog sajmišta, pa na putu ka faksu. I na kraju, u poruci od mame dobila sam link za prijavu, uz dodatak ,,Baci pogled, dobra je priča“. Poslušala sam mamu, bacila sam pogled. I prijavila se, poprilično brzopleto i nepromišljeno.

,,Ionako me neće primiti“.

Ubrzo nakon poslate online prijave, pozvana sam na prvi krug koji je podrazumevao razne testove. Kao u školi, pomislila sam. Bila sam podešena na to da tražim zamerke svemu što vidim, ali ipak sam davala sve od sebe. Želela sam da baš ja budem izabrana. Kontradiktorno, kao i većina postupaka ljudi u ranim dvadesetim godinama.

Nije ni važno, ionako me neće primiti. 🤡

Ostaješ?

Nedelje su prolazile, dokumenata za aplikaciju za master bilo je sve manje, a sama aplikacija sve bliže. Što bih ostajala kod kuće? Pa ovde se stvarno ne može pronaći kvalitetan posao. Moraš imati jake veze ili puno sreće, a ja, da budem iskrena, nisam imala ni jedno ni drugo. I baš tih dana, zazvonio je telefon i dopadljiv glas sa druge strane telefonske linije me je pozvao na intervju – drugi krug selekcije.

Neočekivano, ali bila sam jako ushićena. Možda sam imala sve isplanirano, ali postojalo je u tom programu nešto zbog čega sam ipak želela da izguram do kraja. I tako je, pred intervju, misli o Španiji bilo sve manje, a o značenju pojma ,,Dress code – business casual“ sve više. Šta obući, gde parkirati, kako se ponašati? A, nakon intervjua – da li je dobar posao u Srbiji zaista nemoguće naći kao što se priča?

Krugovi i dani su prolazili, a ja sam, kome god sam stigla, pokazivala sliku Delta House-a i hvalila sam se da sam baš tu bila na intervjuu. I da je bilo predivno. Praktično sam postala Delta House ambasador, ali sam na pitanje šta želim i dalje odgovarala isto. ,,Da idem preko“.  Što nije imalo naročito smisla, budući da sam provela nedelje pričajući o selekciji za Mlade lidere.

Poslednji krug selekcije bio je speed-dating s top menadžmentom. Šest minuta za svakim stolom. Po šest minuta da dokažem svakome da treba da sam tu. Sedamdeset i dva minuta da dokažem sebi da želim da sam tu. Kada sam izašla, bila sam ponosna više nego ikada. Znala sam da ću biti primljena, nisam znala šta ću sa tom informacijom uraditi. Do mamine poruke.

 

I, je lto znači da nam ostaješ kod kuće? 😊 

 

I valjda sam poslušala srce, pa danas, godinu dana kasnije, radim u sektoru marketinga i korporativnih komunikacija u Delta Holdingu. Naučila sam šta znači business casual. Lagala bih kada bih rekla da je sve savršeno – jako često zaboravljam svoju karticu za lift, ne volim da ustajem rano i ne volim dane kada moj omiljeni kolega ima puno sastanaka.

Ali volim što sam deo nečeg velikog. I volim ljude. I što sam ostala kod kuće. ❤

 

Marija Gaica,
Mladi lider XII generacije,
Sektor marketinga i korporativnih komunikacija