Na samom početku

Dugo ste čekali svoj novi posao i uložili puno truda da biste došli do njega? Može vam se činiti da je najteži deo iza vas ali…da li je baš tako?

Koliko god da smo odlučni i pripremljeni, nije neobično da smo, dok tragamo za poslom, obuzeti snažnim emocijama. U situacijama u kojima upoznajemo granice svojih mogućnosti, suočavamo se sa nerealnim ponudama i sa odbijanjem, lako je prepustiti se pesimizmu. Ipak, često se dešava da nas najjače emocije sustignu baš onog trenutka kada dobijemo posao. Ovo je situacija u kojoj se javljaju suprotstavljene emocije: srećni smo i ponosni na sebe zbog saznanja da smo dobili posao, dok smo istovremeno nesigurni i strepimo da ne izneverimo očekivanja pa je lako izgubiti samopouzdanje.

S druge strane prvih par nedelja na poslu su ključne za dalji razvoj naše karijere. Počev od toga kako ćemo se pokazati u odnosu na radne zadatke, tako i kako će nas kolege prihvatiti. Ovde su naročito na ispitu naše veštine snalaženja kao i spremnost da se prilagodimo novonastalim situacijama. Suočeni sa jedne strane sa neizvesnošću, a sa druge sa zahtevima novog radnog mesta može biti teško pokazati se u pravom svetlu.

Osećaj nesigurnosti će svakako biti manji ukoliko se dobro pripremimo. Što više znamo o kompaniji, biće nam lakše da integrišemo sve informacije koje budemo dobijali. Što više znamo o kulturi i vrednostima kompanije biće nam lakše da se prilagodimo.

Ovo su neki od saveta koje sam i ja dobila pre nego što sam počela da radim u Delti. Ono što sam u međuvremenu naučila je da se prvih dana od nas očekuje da novom poslu pristupimo bez predrasuda, da budemo otvorenog uma, da postavljamo pitanja i prikupljamo što više informacija. Ono što se podrazumeva su profesionalan i pozitivan stav kao i spremnost da prihvatimo shvatanja, mišljenja i stavove koji su različiti od naših. Svakako da treba da se oslonimo na ono što smo do sada naučili ali i da budemo spremni da tek treba da učimo, bez obzira da li dolazimo kao pripravnik ili kao stručnjak sa dosta iskustva. Korisno je praviti beleške kako bi se što lakše snašli u velikoj količini novih informacija, a očekuje se i da pitamo ako nam nešto nije sasvim jasno. Prirodno je i da pogrešimo, a podrazumeva se da ćemo prihvatiti odgovornost za grešku i da nećemo dozvoliti da nam se ista greška ponovi.

Iako smo na samom početku više fokusirani na zadatke ne treba izgubiti iz vida to kakav odnos gradimo sa saradnicima jer oni će nam biti najveća podrška u susretu sa budućim poslovnim izazovima. Važno je da pokažemo da se uklapamo u tim i da želimo da se prilagodimo – da naučimo novi žargon, da upoznamo procedure koje treba slediti u pojedinim situacijama kao i nepisana pravila kojih se zaposleni pridžavaju. Uprkos tremi i osećaju neizvesnosti važno je da budemo vedri i nasmejani, tako ćemo biti pristupačniji kolegama.

Najznačajniji savet koji sam ja dobila je da bez obzira na veliku želju da se pokažem u najboljem svetlu ipak budem onakva kakva zaista jesam.

DSC_0095

 

 

 

 

 

Autor: Tamara Jovanov

Ostavite komentar

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.