Kako ostaviti dobar prvi utisak na razgovoru za posao

Ne kaže se bez razloga da je prvi utisak najbitniji kako u životu, tako i u poslovnom svetu. Kada ste na razgovoru za posao, najčešće nemate puno vremena da se predstavite, a svesni ste i velikog broja kandidata koji osim vas konkurišu. Možete da provedete puno vremena doterujući svoju biografiju i motivaciono pismo, a da celokupni utisak o vama bude loš ukoliko nemate dobar stav i nastup.

Dodjite na vreme

Doći na vreme zapravo znači pojaviti se ranije. Kašnjenje šalje signal da ste nepouzdani i neozbiljni. Poslodavac će (sa pravom) pomisliti da ne poštujete tuđe vreme. Zato uvek krenite mnogo ranije, procenite dobro udaljenost lokacije (ako treba i par dana unapred), i ostavite neko vreme za nepredviđene okolnosti. Optimalno vreme za dolazak na razgovor je 15 minuta pre vremena.

tie-690084_960_720Obucite se prikladno

Garderoba je važna. Nije dobro doći obučen previše ležerno, ali ni preterati u konzervativnosti odeće. Ukoliko postoji mogućnost raspitajte se unapred o profilu firme za koju konkurišete. Najbolje da vaša garederoba bude u skladu sa njihovom politikom. Ako niste sigurni, ili jednostavno nemate tu informaciju, onda neka vaša garderoba bude jednostavna, usklađena sa biznis dres – kodom. Odeća ne treba da bude ni previše upadljiva – akcenat treba da bude na vama i na onome o čemu pričate, a ne na vašoj odeći. Ovde treba naglasiti da kada su ženske osobe u pitanju, šminka i frizura takođe treba da budu jednostavne i neutralne.

Dođite spremni na razgovor

Neophodno je pripremiti se za intervju. Raspitajte se o firmi, njihovoj delatnosti i njihovim vrednostima. Ukoliko je moguće pokušajte da saznate i šta vaše radno mesto podrazumeva. Pomoću tih informacija mnogo ćete lakše ubediti ispitivača da ste baš vi prava osoba za taj posao. Delujte zainteresovano za ono što vam ispitivač govori, i bilo bi dobro da imate i neka pitanja za njih. Ona mogu biti i opšteg tipa u vezi sa opisom posla ili platom, a ako ste se raspitali o potrebama organizacije pitanja mogu biti vrlo konkretna i specifična, što svakako ostavlja dobar utisak.

Upamtite imena

Da li znate koja je omiljena reč svakog čoveka? Njegovo ime. U svojoj knjizi “Kako steći prijatelje i uticati na ljude” Dejl Karnegi celo jedno poglavlje posvećuje važnosti pamćenja imena. Pokazivanje da ste upamtili nečije ime, njegovo ponavljanje ili izgovaranje u određenom trenutku mogu da budu ključan potez u bilo kojoj vrsti poslovnog upoznavanja. Pre svega pokazuje da slušate i da obraćate pažnju. Pomislite samo koliko puta kada nekom pružite ruku da se upoznate vi zapravo čujete samo svoje ime. Zato je jako važno da upamtite imena svih ljudi koji su vam se predstavili.

Ne govorite loše o svom prethodnom poslodavcu

Jako je važno da o svojoj prethodnoj firmi ne govorite ništa loše. Osim što ukazuje na nelojalnost, ukazuje i na potencijalni problem sa vašim ponašanjem. Izbegavajte da ističete da ste imali problem sa nekim u prethodnoj firmi. Ispitivač ne može znati da li je taj problem bio zbog vas ili te druge osobe. Uostalom, nije dobro fokusirati se na negativne stvari, kao i isticati da niste fleksibilni ili prilagodljivi. Ako ste upitani zašto ste napustili prethodni posao (što je vrlo često pitanje na razgovorima) uvek je dobro dati neodređen, a afirmativan odgovor, poput – nemogućnosti napredovanja ili slično.

Osim svih gore navedenih saveta, važno je da ste samopouzdani, smireni i nasmejani. Da delujete kao osoba sa kojom bi ljudi voleli da sarađuju. Niko nije imun na lepo raspoloženje koje možete doneti sa sobom. Trudite se da budete iskreni u svojim odgovorima zato što ispitivači uvek imaju načine da provere da li ste dosledni stvarima koje izgovarate. Predstavite svoje prave kvalitete i vrednosti, jer ako dobijete posao, od vas će se očekivati da ih i pokažete.

autor: Darija Raščanin

Ostavite komentar